}

LEGO MINDSTORMS



Lego Mindstorms nxt 2.0 ile Ders İşlenmesi
Dersin amacı öğrencileri robot kavramı ve robot tasarımı ile tanıştırmak, robot tasarımında dikkat edilmesi gereken noktaları ve karşılaşılabilecek sorunları uygulamalı olarak vurgulamaktır. Derste öncelikli olarak çok kısa bir şekilde robot kavramından ve kullanım alanlarından bahsedilir. Öğrencilerin dikkatinin dağılmaması ve dersin daha çekici olması için bu kısım karşılıklı etkileşim halinde yapılır. Sonrasında öğrenciler önceden hazırlanmış donanım ve robot programlamada kullanılacak yazılım ile tanıştırılır. Temel özelliklerin anlatılmasından sonra öğrencilere; düz bir yol üzerinde ilerleyen, önüne engel çıktığında ise kaçınma hareketi yaparak yönünü değiştiren bir robot yazılımı tasarlamaları istenilir. Öğrencilerin denemesine izin verildikten sonra yine öğrencilerle etkileşimli bir şekilde söz konusu program gösterilir. Son olarak robotların yazılan program altındaki davranışları gözlemlenir. Öğrencilere programlama ortamlarını tanıtmak amacıyla Scheme dili kullanılmıştır. Scheme fonksiyonel bir dildir ve bu sayede öğrencilerin algoritmaların fonksiyonlar şeklinde nasıl ifade edilebileceklerini öğrenmeleri amaçlanmıştır. Daha sonra basit aritmetik işlemlerden başlayarak, bunların program haline dönüştürülmesi anlatılmıştır.
Uygulama videoları;
3 Boyutlu tasarım yapan lego




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder